馃帶 AUTECHRE [Intelligent Dance Music]


 
  1. AUTECHREEcol4Plus00:00:25
  2. AUTECHREGarbagemx36Garbage00:15:17
  3. AUTECHRENuaneChiastic Slide00:29:29
  4. SENKINGLow FlowPong00:42:47
  5. SEEFEELSpangle [Autechre Remix]Rupt + Flex 94-9600:51:59
  6. GIORGIO MORODER + RANEY SHOCKNE611 Time Out [Autechre Remix]Tron Run/R01:04:16
  7. SCORNFalling [Autechre - _Fr 13_ Mix]Ellipsis01:09:29
  8. NIGHTMARES ON WAXSal Batardes [Purple Mix By Autechre]Warp 10+3 Remixes (V/A)01:19:48
  9. APHEX TWINM12 6 Omc ZeqBlackbox Life Recorder 21f / In A Room7 F76001:26:48
  10. AUTECHRE + THE HAFLER TRIOH³脝脝³O & H³脝01:32:48
  11. AUTECHRE➤Tt1pd➤Nts Session 3➤01:48:11

  

✚ manating from Rochdale, Greater Manchester, the duo Autechre, comprised of Sean Booth and Rob Brown, stand as towering, enigmatic figures in electronic music, primarily defining and perpetually expanding the boundaries of Intelligent Dance Music (IDM) and experimental techno since their formation in the late 1980s. Their history, rooted in the acid house and electro scenes, quickly diverged into a path of rigorous abstraction and highly complex rhythmic and textural experimentation, a signature approach first hinted at with their early Warp Records releases like Incunabula (1993) and Amber (1994), which, while melodic, already showcased an unusual approach to rhythm and sequencing. The duo's core contribution lies in their groundbreaking and relentless use of generative and algorithmic composition, moving far beyond traditional sequencing and instead utilizing computer programs and custom-built software environments—most famously Max/MSP—to write music that is often less composed and more grown. This innovative methodology allowed them to create rhythmic structures of unparalleled complexity and density, frequently employing non-standard time signatures, polymetric layering, and abstract, skittering beat patterns that sound utterly alien and hyper-futuristic, challenging the very notion of what "danceable" music could be. Albums such as Tri Repetae (1995) marked a shift toward a more abrasive, mechanical sound, while later works like Confield (2001) pushed the abstraction to the extreme, utilizing fractal geometry and mathematical principles to organize sound, creating a highly conceptual form of glitch and noise music that maintains a deeply structured, though often concealed, logic. Their continued refusal to adhere to conventional musical forms, combined with their mastery of synthesis and granular sound manipulation, has solidified Autechre's reputation as uncompromising futurists; they have not only influenced countless producers across the electronic spectrum but have also fundamentally interrogated the relationship between human intention, digital processes, and musical output, making them one of the most intellectually stimulating and technologically advanced acts in contemporary electronic music.


脡manant de Rochdale, dans le Grand Manchester, le duo Autechre, compos茅 de Sean Booth et Rob Brown, se dresse comme des figures imposantes et 茅nigmatiques de la musique 茅lectronique, d茅finissant principalement et repoussant perp茅tuellement les limites de l'Intelligent Dance Music (IDM) et de la techno exp茅rimentale depuis leur formation 脿 la fin des ann茅es 1980. Leur histoire, enracin茅e dans les sc猫nes acid house et electro, a rapidement bifurqu茅 vers une voie d'abstraction rigoureuse et d'exp茅rimentation rythmique et texturale extr锚mement complexe, une approche signature d茅j脿 sugg茅r茅e par leurs premi猫res sorties chez Warp Records comme Incunabula (1993) et Amber (1994), qui, bien que m茅lodiques, pr茅sentaient d茅j脿 une approche inhabituelle du rythme et du s茅quen莽age. La contribution essentielle du duo r茅side dans leur utilisation r茅volutionnaire et incessante de la composition g茅n茅rative et algorithmique, allant bien au-del脿 du s茅quen莽age traditionnel et utilisant plut么t des programmes informatiques et des environnements logiciels sur mesure — le plus c茅l猫bre 茅tant Max/MSP — pour 茅crire une musique qui est souvent moins compos茅e que cultiv茅e. Cette m茅thodologie innovante leur a permis de cr茅er des structures rythmiques d'une complexit茅 et d'une densit茅 in茅gal茅es, employant fr茅quemment des signatures temporelles non standard, une superposition polym茅trique et des motifs de beats abstraits et rapides qui sonnent totalement 茅trangers et hyper-futuristes, remettant en question la notion m锚me de ce que pourrait 锚tre une musique « dansable ». Des albums tels que Tri Repetae (1995) ont marqu茅 un virage vers un son plus abrasif et m茅canique, tandis que des 艙uvres ult茅rieures comme Confield (2001) ont pouss茅 l'abstraction 脿 l'extr锚me, utilisant la g茅om茅trie fractale et les principes math茅matiques pour organiser le son, cr茅ant une forme tr猫s conceptuelle de glitch et de musique bruitiste qui maintient une logique profond茅ment structur茅e, bien que souvent dissimul茅e. Leur refus continu d'adh茅rer aux formes musicales conventionnelles, combin茅 脿 leur ma卯trise de la synth猫se et de la manipulation sonore granulaire, a solidifi茅 la r茅putation d'Autechre en tant que futuristes intransigeants ; ils ont non seulement influenc茅 d'innombrables producteurs 脿 travers le spectre 茅lectronique, mais ont 茅galement interrog茅 fondamentalement la relation entre l'intention humaine, les processus num茅riques et le r茅sultat musical, faisant d'eux l'un des groupes les plus intellectuellement stimulants et technologiquement avanc茅s de la musique 茅lectronique contemporaine.

  




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