🎧 FENNESZ [Glitch #028]


 
  1. PULSINGER + FENNESZ➤Part Three➤In Four Parts (Tribute To John Cage)➤00:00:25
  2. FENNESZ + SAKAMOTO➤Sala Santa Cecilia (Live 2004)➤Sala Santa Cecilia➤00:16:31
  3. OZMOTIC + FENNESZ➤Movements I-II➤Senzatempo➤00:35:32
  4. MIRA CALIX➤In A Stony Place➤Musique Pour Statues Menhirs (V/A)➤00:45:56
  5. MARC BEHRENS➤3 Winged Zones➤Airport Symphony (V/A)➤00:56:37
  6. POLWECHSEL➤Hyogo➤2➤01:06:55
  7. FENN O'BERG➤GüRtel Eins➤The Magic Sound Of Fenn O'berg➤01:20:34
  8. AMBARCHI + FENNESZ + PIMMON + REHBERG + ROWE➤Afternoon Tea 2➤Afternoon Tea➤01:27:30
  9. CRISTIAN FENNESZ + SACHIKO M + OTOMO YOSHIHIDE + PETER REHBERG➤Untitled➤Untitled➤01:52:08


 Christian Fennesz, known professionally as Fennesz, is an Austrian electronic musician and guitarist whose work is often associated with ambient music, glitch, and experimental music. Early Career: Christian Fennesz began his musical career in the late 1980s and early 1990s, initially playing in various bands in Vienna, Austria. Solo Career: Fennesz released his debut album "Hotel Paral.lel" in 1997 on the Mego label, which showcased his early experiments with blending guitar-based textures with electronic manipulations. Breakthrough with "Endless Summer": His second album, "Endless Summer," released in 2001 on the Touch label, brought him international recognition and critical acclaim. It featured his signature blend of guitar improvisations and digital processing, creating lush and immersive soundscapes. Collaborations and Projects: Throughout his career, Fennesz has collaborated with various artists across different genres, including Ryuichi Sakamoto, Jim O'Rourke, David Sylvian, and Sparklehorse, among others. These collaborations have expanded his sonic palette and contributed to his diverse body of work. Subsequent Releases: Fennesz continued to release solo albums and collaborative projects in the following years, exploring themes of texture, melody, and experimentation. Some notable releases include "Venice" (2004), "Black Sea" (2008), "Bécs" (2014), and "Agora" (2019). Influence and Legacy: Fennesz's innovative approach to blending acoustic instrumentation with electronic processing has influenced a generation of musicians in the ambient, experimental, and electronic music scenes. His use of digital manipulation to create emotive and immersive soundscapes has left a significant mark on contemporary electronic music. Overall, Fennesz's career has been characterized by a commitment to pushing the boundaries of sound and exploring the intersection of acoustic and electronic elements, establishing him as a pioneering figure in the realm of experimental music.

Christian Fennesz, connu professionnellement sous le nom de Fennesz, est un musicien électronique et guitariste autrichien dont le travail est souvent associé à la musique ambiante, au glitch et à la musique expérimentale. Début de carrière : Christian Fennesz a commencé sa carrière musicale à la fin des années 1980 et au début des années 1990, jouant initialement dans divers groupes à Vienne, en Autriche. Carrière solo : Fennesz a sorti son premier album "Hotel Paral.lel" en 1997 sur le label Mego, qui présentait ses premières expériences de mélange de textures à base de guitare avec des manipulations électroniques. Percée avec "Endless Summer" : Son deuxième album, "Endless Summer", sorti en 2001 sur le label Touch, lui a valu une reconnaissance internationale et des éloges de la critique. Il présentait son mélange caractéristique d'improvisations à la guitare et de traitement numérique, créant des paysages sonores riches et immersifs. Collaborations et projets : Tout au long de sa carrière, Fennesz a collaboré avec divers artistes de différents genres, dont Ryuichi Sakamoto, Jim O'Rourke, David Sylvian et Sparklehorse, entre autres. Ces collaborations ont élargi sa palette sonore et contribué à son corpus d'œuvres diversifié. Sorties ultérieures : Fennesz a continué de sortir des albums solo et des projets collaboratifs au cours des années suivantes, explorant les thèmes de la texture, de la mélodie et de l'expérimentation. Certaines sorties notables incluent "Venice" (2004), "Black Sea" (2008), "Bécs" (2014) et "Agora" (2019). Influence et héritage : L'approche innovante de Fennesz consistant à mélanger l'instrumentation acoustique avec le traitement électronique a influencé toute une génération de musiciens dans les milieux de la musique ambiante, expérimentale et électronique. Son utilisation de la manipulation numérique pour créer des paysages sonores émotifs et immersifs a laissé une marque significative sur la musique électronique contemporaine. Dans l'ensemble, la carrière de Fennesz se caractérise par un engagement à repousser les limites du son et à explorer l'intersection des éléments acoustiques et électroniques, ce qui en fait une figure pionnière dans le domaine de la musique expérimentale. 





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