馃帶 FENNESZ [Glitch]


 
  1. PULSINGER + FENNESZ➤Part Three➤In Four Parts (Tribute To John Cage)➤00:00:25
  2. FENNESZ + SAKAMOTO➤Sala Santa Cecilia (Live 2004)➤Sala Santa Cecilia➤00:16:31
  3. OZMOTIC + FENNESZ➤Movements I-II➤Senzatempo➤00:35:32
  4. MIRA CALIX➤In A Stony Place➤Musique Pour Statues Menhirs (V/A)➤00:45:56
  5. MARC BEHRENS➤3 Winged Zones➤Airport Symphony (V/A)➤00:56:37
  6. POLWECHSEL➤Hyogo➤2➤01:06:55
  7. FENN O'BERG➤GüRtel Eins➤The Magic Sound Of Fenn O'berg➤01:20:34
  8. AMBARCHI + FENNESZ + PIMMON + REHBERG + ROWE➤Afternoon Tea 2➤Afternoon Tea➤01:27:30
  9. CRISTIAN FENNESZ + SACHIKO M + OTOMO YOSHIHIDE + PETER REHBERG➤Untitled➤Untitled➤01:52:08


 Austrian guitarist and composer Christian Fennesz stands as one of the most vital figures in contemporary electronic music, fundamentally redrawing the lines between glitch, ambient, and melody by championing the electric guitar not as a rock instrument, but as a digital sound source. Born from Vienna's burgeoning 1990s techno and experimental scenes, Fennesz developed his signature technique of plugging his guitar directly into a laptop, using granular synthesis and real-time processing to transform string plucks and feedback into vast, shimmering electronic soundscapes. His 1997 debut Hotel Paral.lel established this unique electro-acoustic language, showcasing a blend of raw texture and twisted sonic abstraction, but it was his seminal 2001 masterpiece, Endless Summer, that delivered his most significant and widely influential contribution, becoming a definitive album of the decade. Endless Summer was a revelation, taking its cues from the radiant harmonic warmth of artists like The Beach Boys and embedding fragile, emotionally resonant melodies beneath dense layers of digital noise, static, and crackle. This daring juxtaposition proved that glitch could be deeply sentimental rather than merely academic or cold, investing the laptop with a soul and giving rise to an entire subgenre of "idylltronica" that bridged avant-garde sound art with a profound sense of wistful pop nostalgia. Fennesz, often collaborating with esteemed peers like Ryuichi Sakamoto and David Sylvian, continued to explore this terrain on subsequent albums like Venice and Black Sea, moving between tightly composed tracks and expansive, symphonic drones that treat distortion as texture, demonstrating an unparalleled mastery over the sonic space and solidifying his reputation as the key architect who taught the electronic avant-garde how to feel again, transforming the once-humble laptop into a boundless canvas for majestic, fuzzed-out beauty.

 L'Autrichien Christian Fennesz, guitariste et compositeur, est consid茅r茅 comme l'une des figures les plus vitales de la musique 茅lectronique contemporaine, ayant fondamentalement red茅fini les fronti猫res entre le glitch, l'ambient et la m茅lodie en faisant de la guitare 茅lectrique non pas un instrument de rock, mais une source sonore num茅rique. Issu des sc猫nes techno et exp茅rimentales bourgeonnantes de Vienne dans les ann茅es 1990, Fennesz a d茅velopp茅 sa technique signature consistant 脿 brancher sa guitare directement sur un ordinateur portable, utilisant la synth猫se granulaire et le traitement en temps r茅el pour transformer les accords et le feedback en vastes et chatoyants paysages sonores 茅lectroniques. Son premier album solo, Hotel Paral.lel (1997), a 茅tabli ce langage 茅lectro-acoustique unique, pr茅sentant un m茅lange de texture brute et d'abstraction sonore tordue, mais c'est son 艙uvre ma卯tresse s茅minale de 2001, Endless Summer, qui a marqu茅 sa contribution la plus significative et la plus largement influente, devenant un album embl茅matique de la d茅cennie. Endless Summer fut une r茅v茅lation, s'inspirant de la chaleur harmonique rayonnante d'artistes comme The Beach Boys et enfouissant des m茅lodies fragiles et profond茅ment 茅motionnelles sous d'茅paisses couches de bruit num茅rique, de statique et de crachotements. Cette juxtaposition audacieuse a prouv茅 que le glitch pouvait 锚tre profond茅ment sentimental plut么t que simplement acad茅mique ou froid, insufflant une 芒me 脿 l'ordinateur portable et donnant naissance 脿 un sous-genre entier d'"idylltronica" qui a li茅 l'art sonore d'avant-garde 脿 un profond sentiment de nostalgie pop. Fennesz, collaborant souvent avec des pairs estim茅s tels que Ryuichi Sakamoto et David Sylvian, a continu茅 d'explorer ce territoire sur des albums ult茅rieurs comme Venice et Black Sea, naviguant entre des morceaux 茅troitement compos茅s et des drones expansifs et symphoniques qui traitent la distorsion comme une texture, d茅montrant une ma卯trise in茅gal茅e de l'espace sonore et consolidant sa r茅putation d'architecte cl茅 qui a appris 脿 l'avant-garde 茅lectronique 脿 ressentir 脿 nouveau, transformant l'humble ordinateur portable en une toile illimit茅e pour une beaut茅 majestueuse et floue.




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