馃殌 JEAN-MICHEL JARRE [Electronic]



  1. JEAN-MICHEL JARRE➤Happiness Is A Sad Song➤Planet Jarre [50 Years Of Music]➤00:00:25
  2. JEAN-MICHEL JARRE + THE VIZITORS➤Overture Part 1 [Live]➤Rendezvous In Space➤00:06:17
  3. JEAN-MICHEL JARRE➤Equinoxe 4 [Live]➤Versailles 400 Live➤00:17:34
  4. JB DUNCKEL➤Satanama➤The Man Of Sorrow➤00:22:55
  5. RICHARD PINHAS➤Moog➤Desolation Row➤00:36:57
  6. ARNAUD REBOTINI➤The First Thirteen Minutes Of Love➤Someone Gave Me Religion➤00:55:33
  7. NICOLAS PEYRAC➤Rite➤Cosmic Machine : The Sequel (V/A)➤01:08:47
  8. MICHEL HUYGEN➤Night People➤Placebo➤01:09:58
  9. FREDERIC MERCIER➤Theme For F.M➤Aventure➤01:26:59
  10. RONE➤Tasty City➤Infine By Jean Michel Jarre (V/A)➤01:32:06
  11. VITALIC➤La Rock 01 [Live]➤V Live➤01:37:03
  12. SERGE GAINSBOURG➤Le Physique Et Le Figure➤Cosmic Machine (V/A)➤01:44:46
  13. JEAN-MICHEL JARRE➤Prelude + Oxygene Part I➤Oxygene - Live In Your Living Room➤01:47:13
  14. JEAN-MICHEL JARRE + LANG LANG➤The Train & The River [Rebotini-Zan茅si Remix]➤Remix Ep [2]➤02:01:53


French visionary Jean-Michel Jarre is universally recognized as one of the few artists who launched electronic music from the experimental fringe into the global mainstream, successfully marrying the esoteric sounds of synthesis with accessible melody and a sense of cinematic grandeur. His journey began not in rock, but through the rigorous academic lens of musique concr猫te under Pierre Schaeffer at the GRM, which taught him that music was fundamentally about sound manipulation, not just notes. Applying this knowledge with early analog synthesizers like the EMS VCS 3, Jarre transformed the ambient soundscapes of the German school into a distinctly French, melodic form of space music. This approach culminated in his 1976 magnum opus, Oxyg猫ne, an album recorded in a makeshift home studio that became an unprecedented international commercial success, selling millions and introducing a whole generation to the evocative, synthesized sound of the analog era. He quickly followed this with the similarly successful concept album 脡quinoxe in 1978, but Jarre’s most enduring contribution was transforming the electronic concert from a static display of equipment into a colossal, record-breaking outdoor spectacle. Beginning with his 1979 performance at the Place de la Concorde in Paris, which drew an audience of over a million people, Jarre pioneered the electronic stadium show, integrating massive laser displays, fireworks, and giant projections to create immersive, multimedia events that remain unmatched in scale, setting four Guinness World Records, including the legendary 1997 Moscow concert attended by 3.5 million people. This fusion of accessible electronic composition with monumental, technologically advanced live performance cemented his status not only as a pioneer of ambient and new-age electronics but as the first true superstar of the genre, forever changing the public perception of what electronic music could be.

Le visionnaire fran莽ais Jean-Michel Jarre est universellement reconnu comme l'un des rares artistes qui a fait passer la musique 茅lectronique des marges exp茅rimentales au grand public mondial, mariant avec succ猫s les sons 茅sot茅riques de la synth猫se avec une m茅lodie accessible et un sens de la grandeur cin茅matographique. Son parcours a commenc茅 non pas dans le rock, mais par le prisme acad茅mique rigoureux de la musique concr猫te aupr猫s de Pierre Schaeffer au GRM, ce qui lui a appris que la musique reposait fondamentalement sur la manipulation du son, et non pas seulement sur les notes. Appliquant ces connaissances avec des synth茅tiseurs analogiques pr茅coces comme le EMS VCS 3, Jarre a transform茅 les paysages sonores ambiants de l'茅cole allemande en une forme distinctement fran莽aise et m茅lodique de musique spatiale. Cette approche a culmin茅 avec son 艙uvre ma卯tresse de 1976, Oxyg猫ne, un album enregistr茅 dans un studio maison de fortune qui est devenu un succ猫s commercial international sans pr茅c茅dent, se vendant 脿 des millions d'exemplaires et introduisant toute une g茅n茅ration au son 茅vocateur et synth茅tis茅 de l'猫re analogique. Il a rapidement encha卯n茅 avec l'album concept tout aussi r茅ussi 脡quinoxe en 1978, mais la contribution la plus durable de Jarre a 茅t茅 de transformer le concert 茅lectronique d'une simple pr茅sentation statique d'茅quipement en un spectacle ext茅rieur colossal et battant tous les records. Commen莽ant par sa performance de 1979 sur la Place de la Concorde 脿 Paris, qui a attir茅 un public de plus d'un million de personnes, Jarre a 茅t茅 le pionnier du concert 茅lectronique de stade, int茅grant des affichages laser massifs, des feux d'artifice et des projections g茅antes pour cr茅er des 茅v茅nements immersifs et multim茅dias qui restent in茅gal茅s en termes d'茅chelle, 茅tablissant quatre records du monde Guinness, y compris le l茅gendaire concert de Moscou en 1997, suivi par 3,5 millions de personnes. Cette fusion de composition 茅lectronique accessible et de performance live monumentale et technologiquement avanc茅e a ciment茅 son statut non seulement comme pionnier de l'茅lectronique ambient et new-age, mais aussi comme la premi猫re v茅ritable superstar du genre, changeant 脿 jamais la perception publique de ce que la musique 茅lectronique pouvait 锚tre.




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