馃拃 WHITHEHOUSE [Power Electronics]


 

  1.  WHITEHOUSE➤Asking For It➤Twice Is Not Enough➤00:00:25
  2. WHITEHOUSE➤Mouthy Battery Beast➤Racket➤00:10:50
  3. WHITEHOUSE➤Daddo➤Mummy And Daddy➤00:16:48
  4. GENOCIDE LOLITA➤Guantanamo Bay Camp X - Ray➤Direkt Aktion Kommandos➤00:29:06
  5. HAUS ARAFNA➤Mirror Me➤Butterfly➤00:37:06
  6. S脰LDNERGEIST➤Introduction, Schwarzer Orden, Arsenvergiftung, Magick Weapon Fight➤Terror➤00:40:50
  7. SLOGUN ➤It's In Me➤The Die Song➤01:03:54
  8. OPERATION CLEANSWEEP➤Powerhungry➤Powerhungry➤01:08:03
  9. ULTRA➤Aff➤Zoll➤01:22:22
  10. WHITEHOUSE➤My Cock's On Fire [Long Version]➤Great White Death➤01:36:49
  11. N.W.W.+ HITEHOUSE ➤The 150 Murderous Passions - 1➤The 150 Murderous Passions➤01:50:26


Whitehouse, the profoundly controversial and intensely confrontational noise project founded by William Bennett in 1980 in the UK, alongside rotating members including Philip Best and Peter Sotos, occupies an extreme, polarizing position as the definitive originator and master of the Power Electronics genre, fundamentally shaping the harsh, confrontational, and often transgressive landscape of modern industrial noise music. Born from the post-punk experimentation of his previous group, Come, Bennett’s vision for Whitehouse was to create a music that was purposely brutal, devoid of rhythm or melody, and intensely psychological, serving as a direct sonic assault aimed at challenging the listener's comfort and moral boundaries, a philosophy captured by their infamous slogan, “Music to make your enemies sick.” Early seminal works like Great White Death (1982) established their signature approach, utilizing feedback, high-frequency static, analogue synthesizers, and loud, highly distorted vocals to create monolithic, unyielding walls of sound, emphasizing volume and piercing sonic texture over complex arrangement. Whitehouse’s core contribution to electronic music, and to noise art specifically, lies in their uncompromising maximalism of sound and their use of highly taboo themes (often focusing on sexual violence, control, and serial murder), which, though highly criticized, were intended by Bennett as a form of confrontational realpolitik art—forcing listeners to engage with uncomfortable truths through aggressive sound. Their influence is immense within the noise and extreme industrial underground; they created the stylistic and philosophical template for nearly every subsequent power electronics and harsh noise artist, demonstrating that electronic music could function purely as a medium for visceral, psychological extremity and a deliberately painful sensory experience, securing Whitehouse’s legacy as the most notorious and important sonic terrorist entity in electronic history.

Whitehouse, le projet de noise profond茅ment controvers茅 et intens茅ment provocateur fond茅 par William Bennett en 1980 au Royaume-Uni, aux c么t茅s de membres rotatifs dont Philip Best et Peter Sotos, occupe une position extr锚me et polarisante en tant qu'initiateur et ma卯tre incontest茅 du genre Power Electronics, fa莽onnant fondamentalement le paysage rude, agressif et souvent transgressif de la musique noise industrielle moderne. N茅 de l'exp茅rimentation post-punk de son pr茅c茅dent groupe, Come, la vision de Bennett pour Whitehouse 茅tait de cr茅er une musique d茅lib茅r茅ment brutale, d茅pourvue de rythme ou de m茅lodie, et intens茅ment psychologique, servant d'assaut sonore direct visant 脿 d茅fier le confort et les limites morales de l'auditeur, une philosophie captur茅e par leur slogan tristement c茅l猫bre, « Musique pour rendre vos ennemis malades. » Des premi猫res 艙uvres s茅minales comme Great White Death (1982) ont 茅tabli leur approche embl茅matique, utilisant le feedback, le bruit statique de haute fr茅quence, les synth茅tiseurs analogiques et des voix fortes et tr猫s d茅form茅es pour cr茅er des murs de son monolithiques et inflexibles, mettant l'accent sur le volume et la texture sonore per莽ante plut么t que sur un arrangement complexe. La contribution essentielle de Whitehouse 脿 la musique 茅lectronique, et 脿 l'art du noise en particulier, r茅side dans leur maximalisme sonore intransigeant et leur utilisation de th猫mes hautement tabous (se concentrant souvent sur la violence sexuelle, le contr么le et les tueurs en s茅rie), qui, bien que tr猫s critiqu茅s, 茅taient con莽us par Bennett comme une forme d'art de la realpolitik de confrontation, for莽ant les auditeurs 脿 faire face 脿 des v茅rit茅s inconfortables par le biais d'un son agressif. Leur influence est immense dans l'underground noise et industriel extr锚me ; ils ont cr茅茅 le mod猫le stylistique et philosophique pour presque tous les artistes ult茅rieurs de power electronics et de harsh noise, d茅montrant que la musique 茅lectronique pouvait fonctionner purement comme un m茅dium pour l'extr茅mit茅 visc茅rale et psychologique et une exp茅rience sensorielle d茅lib茅r茅ment douloureuse, assurant l'h茅ritage de Whitehouse comme l'entit茅 de terrorisme sonore la plus notoire et importante de l'histoire 茅lectronique.





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