馃 SEVERED HEADS [Industrial]


  1. SEVERED HEADSHarold And Cindy HospitalBulkhead00:00:25
  2. SEVERED HEADSLower Than The GraveBlubberknife00:09:37
  3. SEVERED HEADSGoodbye TonsilsCommerz00:18:33
  4. HYBRYDSCroccElectric Voodoo00:26:40
  5. COILThe Snow [Answers Come In Dreams Ii Remix By Jack Dangers]The Snow00:38:08
  6. EINST脺RZENDE NEUBAUTENTrilogy [The Dark Welcome, Ambient Guillotine, Straight To The Pain]The NNNAAAMMM Remixes By Darkus00:44:06
  7. PSYCHIC TVRe-United  [Andrew Weatherall Mix 4]Sirens01:00:49
  8. TEST DEPT.AtlantisTactics For Evolution01:12:39
  9. TOM ELLARDRhineRhine01:20:07
  10. SPKJunk Funk [The Special Crash Mix]Junk Funk [The Special Crash Mix]01:25:22
  11. SEVERED HEADSKato Gets The GirlGashing And Kato01:31:17
  12. SEVERED HEADSThe Man Of My Dreams [Raf Te]Ear Bitten 79 - 9901:55:54

 

 Severed Heads, the experimental Australian electronic music project primarily driven by Tom Ellard since its formation in 1979 in Sydney, holds a deeply influential, yet often underground, position in the development of industrial, electronic body music (EBM), and early techno, distinguished by its chaotic, often bizarre manipulation of found sounds, tape loops, and crude digital sampling. Emerging from the post-punk and noise art scene, Ellard quickly established a uniquely abrasive yet humorous aesthetic, utilizing early, rudimentary technology to deconstruct and reassemble sound in ways few contemporaries dared, making their music a challenging but rewarding listen that bridged academic tape experiments with raw dance rhythms. Their early work, exemplified by tracks like "Dead Eyes Opened" (originally from 1983, later a minor hit), showcased a pioneering blend of driving, primitive electronics with sampled speech fragments and dense layers of sonic chaos, setting them apart from the more melodic synth-pop acts emerging at the same time and establishing a blueprint for more aggressive electronic forms. Severed Heads' key contribution lies in their pioneering use of early digital sampling technology and their unapologetic embracing of noise and lo-fi aesthetics within a rhythmic context; they demonstrated the artistic potential of inexpensive, repurposed electronic gear to create complex, often unsettling, soundscapes that were both highly experimental and, occasionally, effective on the dance floor, directly influencing the technical approach of subsequent industrial and EBM acts across Europe and North America. Their signing to the influential Nettwerk label in the 1980s broadened their reach, allowing their unique brand of unsettling, rhythmic electronic surrealism to permeate the international industrial club scene and securing their legacy as vital forerunners who proved that electronic music didn't need polish or traditional structure to be profoundly effective and influential.

✚ Severed Heads, le projet de musique 茅lectronique australien exp茅rimental principalement dirig茅 par Tom Ellard depuis sa formation en 1979 脿 Sydney, occupe une position profond茅ment influente, bien que souvent underground, dans le d茅veloppement de la musique industrielle, de l'Electronic Body Music (EBM) et des d茅buts de la techno, se distinguant par sa manipulation chaotique et souvent bizarre de sons trouv茅s, de boucles de bande et d'茅chantillonnage num茅rique rudimentaire. 脡mergeant de la sc猫ne post-punk et noise art, Ellard a rapidement 茅tabli une esth茅tique unique, abrasive mais humoristique, utilisant une technologie pr茅coce et rudimentaire pour d茅construire et r茅assembler le son d'une mani猫re que peu de contemporains osaient, faisant de leur musique une 茅coute stimulante mais enrichissante qui reliait les exp茅riences universitaires sur bande aux rythmes de danse bruts. Leurs premi猫res 艙uvres, illustr茅es par des morceaux comme "Dead Eyes Opened" (datant initialement de 1983, devenu plus tard un succ猫s mineur), ont montr茅 un m茅lange pionnier d'茅lectronique primitive et entra卯nante avec des fragments de discours 茅chantillonn茅s et des couches denses de chaos sonore, les distinguant des actes synth-pop plus m茅lodiques 茅mergeant au m锚me moment et 茅tablissant un mod猫le pour des formes 茅lectroniques plus agressives. La contribution essentielle de Severed Heads r茅side dans leur utilisation pionni猫re de la technologie d'茅chantillonnage num茅rique pr茅coce et leur acceptation sans r茅serve du bruit et de l'esth茅tique lo-fi dans un contexte rythmique ; ils ont d茅montr茅 le potentiel artistique des 茅quipements 茅lectroniques peu co没teux et r茅utilis茅s pour cr茅er des paysages sonores complexes, souvent troublants, qui 茅taient 脿 la fois tr猫s exp茅rimentaux et, occasionnellement, efficaces sur la piste de danse, influen莽ant directement l'approche technique des actes industriels et EBM ult茅rieurs 脿 travers l'Europe et l'Am茅rique du Nord. Leur signature avec l'influent label Nettwerk dans les ann茅es 1980 a 茅largi leur port茅e, permettant 脿 leur marque unique de surr茅alisme 茅lectronique rythmique et troublant de p茅n茅trer la sc猫ne des clubs industriels internationaux et assurant leur h茅ritage en tant que pr茅curseurs essentiels qui ont prouv茅 que la musique 茅lectronique n'avait pas besoin d'锚tre soign茅e ou de structure traditionnelle pour 锚tre profond茅ment efficace et influente.


 

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