馃拃 THE RESIDENTS [Art Rock]
- THE RESIDENTS➤N-Er-Gee (Crisis Blues) [Preserved Edition]➤Meet The Residents [Preserved Edition]➤00:00:25
- THE RESIDENTS➤Spaghetti Sunda➤Our Tired, Our Poor, Our Huddled Masses➤00:10:46
- ANDREW LILES➤Ogboju Ode Ninu Lgbo Irunmale [Dub]➤Ninki Nanka, Yumboes & Monsters➤00:20:21
- TEAR GARDEN➤To Mourn The Death Of Colour➤Crystal Mass➤00:31:34
- REPTILICUS➤Holy Tears of Joy in Jesus➤O➤00:44:14
- FAUST➤T-脡lectronique [Remixed By The Residents]➤Freispiel➤00:51:52
- THROBBING GRISTLE➤What A Day / P.A. Destroyer➤Untitled➤00:56:18
- NEGATIVLAND➤We Are Driven➤Free➤01:11:29
- FRANK ZAPPA ➤Overture To “Uncle Sam”➤Frank Zappa For President➤01:18:34
- FRED FRITH➤Gambling, Gods and LSD➤Eye to Ear II➤01:33:51
- EINST脺RZENDE NEUBAUTEN➤Planet Umbra➤Rampen [Apm Alien Pop Music]➤01:42:36
- THE RESIDENTS➤Hello Duck Stab➤I Am a Resident!➤01:56:56
- THE RESIDENTS ➤The Knife Fight➤80 Aching Orphans➤02:14:25
✚ The Residents, the fiercely anonymous and avant-garde collective that emerged from Shreveport, Louisiana, before relocating to San Francisco in the late 1960s, holds an unparalleled, enigmatic status in electronic and experimental music history, contributing not just a body of work, but a radical methodology for art and identity that fundamentally challenged the music industry's norms. Deliberately concealing their identities behind their iconic eyeball-and-top-hat masks and refusing to grant interviews or reveal personal details, The Residents pioneered a philosophy of anti-celebrity and total artistic control, ensuring their focus remained exclusively on their bizarre, satirical, and technologically experimental output, all managed through their own cryptic entity, The Cryptic Corporation. Their early work, which began in the early 1970s and culminated in releases like Meet the Residents, was characterized by crude recording techniques, highly manipulated instrumentation, and surrealistic pastiches of pop culture, making extensive use of early tape manipulation and rudimentary electronic effects to create a chaotic, deconstructed sound. A core contribution of The Residents to electronic music lies in their pioneering adoption of synthesis and sampling long before they were commonplace, treating instruments and recordings not as sacred texts, but as malleable, raw material for sonic dissection, influencing countless subsequent industrial and experimental electronic acts. Furthermore, they were one of the first artists to fully embrace the potential of multimedia, producing innovative music videos, interactive CD-ROMs, and theatrical live shows throughout the 1980s and 90s, using electronic media to extend their unsettling narratives, solidifying their legacy as crucial forerunners in the fusion of electronic sound and visual art, proving that artistic success could be achieved through relentless experimentation and complete, radical anonymity.
✚ The Residents, le collectif farouchement anonyme et d'avant-garde qui a 茅merg茅 de Shreveport, en Louisiane, avant de d茅m茅nager 脿 San Francisco 脿 la fin des ann茅es 1960, d茅tient un statut 茅nigmatique et sans pr茅c茅dent dans l'histoire de la musique 茅lectronique et exp茅rimentale, contribuant non seulement 脿 un corpus d'艙uvres, mais aussi 脿 une m茅thodologie radicale pour l'art et l'identit茅 qui a fondamentalement remis en question les normes de l'industrie musicale. Dissimulant d茅lib茅r茅ment leur identit茅 derri猫re leurs masques embl茅matiques en forme d'艙il et de chapeau haut de forme et refusant d'accorder des interviews ou de r茅v茅ler des d茅tails personnels, The Residents ont 茅t茅 les pionniers d'une philosophie d'anti-c茅l茅brit茅 et de contr么le artistique total, veillant 脿 ce que leur attention reste exclusivement concentr茅e sur leur production bizarre, satirique et technologiquement exp茅rimentale, le tout g茅r茅 par leur propre entit茅 cryptique, The Cryptic Corporation. Leurs premi猫res 艙uvres, qui ont commenc茅 au d茅but des ann茅es 1970 et ont culmin茅 avec des sorties comme Meet the Residents, 茅taient caract茅ris茅es par des techniques d'enregistrement rudimentaires, une instrumentation fortement manipul茅e et des pastiches surr茅alistes de la culture pop, utilisant largement les premi猫res manipulations de bande et les effets 茅lectroniques rudimentaires pour cr茅er un son chaotique et d茅construit. Une contribution essentielle de The Residents 脿 la musique 茅lectronique r茅side dans leur adoption pionni猫re de la synth猫se et de l'茅chantillonnage bien avant qu'ils ne soient monnaie courante, traitant les instruments et les enregistrements non pas comme des textes sacr茅s, mais comme une mati猫re premi猫re mall茅able pour la dissection sonore, influen莽ant d'innombrables actes 茅lectroniques industriels et exp茅rimentaux ult茅rieurs. De plus, ils ont 茅t茅 l'un des premiers artistes 脿 embrasser pleinement le potentiel du multim茅dia, produisant des vid茅oclips innovants, des CD-ROM interactifs et des spectacles en direct th茅芒traux tout au long des ann茅es 1980 et 90, utilisant les m茅dias 茅lectroniques pour 茅tendre leurs r茅cits troublants, consolidant leur h茅ritage en tant que pr茅curseurs cruciaux dans la fusion du son 茅lectronique et de l'art visuel, prouvant que le succ猫s artistique pouvait 锚tre atteint par une exp茅rimentation incessante et un anonymat complet et radical.

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