馃拃 BAD SECTOR [Dark Ambient]
- BAD SECTOR➤Night Scan➤Storage Disk 3➤00:00:25
- BAD SECTOR➤CMASA 2/3➤CMASA➤00:04:37
- BAD SECTOR + ASTRO➤Idioblast➤Idioblast➤00:16:38
- MASSIMO MAGRINI➤Ori➤Ori➤01:01:39
- OLHON➤Underwater Calls II➤Underwater Passage➤01:11:16
- BAD SECTOR➤Xela➤Xela➤01:29:37
- BAD SECTOR➤Periods➤Plasma➤01:59:38
✚ Massimo Magrini, the Italian computer scientist and researcher behind the project Bad Sector, has carved out a singular and intensely thematic niche in the world of experimental electronic music, particularly defining a deeply emotional strain of dark ambient and ambient industrial since the early 1990s. Magrini's background, rooted in both academic electronic music studies and a professional career at the Italian National Research Council (CNR), provided a unique foundation for his sound, blending rigorous scientific concepts—like microbiology, physics, and algorithms—with raw, visceral sonic expression. His 1995 debut album, Ampos, quickly became a reference point for the burgeoning dark ambient scene, establishing a monolithic sound marked by throbbing layers of distorted drones and melancholic electronic textures that frequently suggest desolate, futuristic, or post-apocalyptic soundscapes, drawing comparisons to the atmosphere of films like Blade Runner. Crucially, Bad Sector's contribution extends beyond the recorded output to the realm of live performance, where Magrini often employs original, self-developed gesture interfaces—such as the 'Aerial Painting Hand'—to manipulate sound, effectively bridging his research on human-machine interaction and his artistic practice, transforming his concerts into dynamic, hyper-DJ sets. Albums like Plasma and Kosmodrom showcase his conceptual ambition, utilizing processed field recordings, often including real-world sound sources like spacecraft recordings, pulsar data, high voltage crackle, or military radio transmissions, injecting an authentic, often unsettling, scientific realism into the electronic tapestry. By deliberately embracing low-tech electronics and a DIY post-punk aesthetic as a "shift" from his academic work with custom, expensive hardware, Magrini found a raw, immediate voice, forging a unique contrast between harmonious melodies and chaotic, structured noise that he views as a metaphor for existence itself. His prolific discography, spanning decades across various underground labels, has cemented Bad Sector's reputation as a cult project, consistently challenging the boundaries between industrial noise, minimal electronic music, and evocative, cinematic ambient, proving that genuine emotional depth can be coaxed from the most abstract and severe electronic forms.
✚ Massimo Magrini, le scientifique informaticien et chercheur italien derri猫re le projet Bad Sector, s'est taill茅 une niche singuli猫re et intens茅ment th茅matique dans le monde de la musique 茅lectronique exp茅rimentale, d茅finissant notamment une souche profond茅ment 茅motionnelle de dark ambient et d'ambient industriel depuis le d茅but des ann茅es 1990. La formation de Magrini, ancr茅e 脿 la fois dans des 茅tudes de musique 茅lectronique universitaire et une carri猫re professionnelle au Conseil National de la Recherche (CNR) italien, a fourni une base unique 脿 son son, m锚lant des concepts scientifiques rigoureux—tels que la microbiologie, la physique et les algorithmes—脿 une expression sonore brute et visc茅rale. Son premier album de 1995, Ampos, est rapidement devenu une r茅f茅rence pour la sc猫ne dark ambient naissante, 茅tablissant un son monolithique marqu茅 par des couches pulsantes de drones distordus et de textures 茅lectroniques m茅lancoliques qui 茅voquent fr茅quemment des paysages sonores d茅sol茅s, futuristes ou post-apocalyptiques, rappelant l'atmosph猫re de films comme Blade Runner. De mani猫re cruciale, la contribution de Bad Sector s'茅tend au-del脿 de sa production enregistr茅e jusqu'au domaine de la performance live, o霉 Magrini utilise souvent des interfaces gestuelles originales et auto-d茅velopp茅es—telles que le 'Aerial Painting Hand'—pour manipuler le son, faisant ainsi le pont entre sa recherche sur l'interaction homme-machine et sa pratique artistique, transformant ses concerts en des ensembles dynamiques de type hyper-DJ. Des albums comme Plasma et Kosmodrom mettent en valeur son ambition conceptuelle, utilisant des enregistrements de terrain trait茅s, incluant souvent des sources sonores du monde r茅el comme des enregistrements de vaisseaux spatiaux, des donn茅es de pulsar, le cr茅pitement de haute tension ou des transmissions radio militaires, injectant un r茅alisme scientifique authentique, souvent troublant, dans la tapisserie 茅lectronique. En adoptant d茅lib茅r茅ment l'茅lectronique low-tech et une esth茅tique post-punk DIY comme une « coupure » de son travail acad茅mique avec du mat茅riel co没teux et personnalis茅, Magrini a trouv茅 une voix brute et imm茅diate, forgeant un contraste unique entre des m茅lodies harmonieuses et un chaos sonore structur茅 qu'il consid猫re comme une m茅taphore de l'existence elle-m锚me. Sa discographie prolifique, s'茅tendant sur des d茅cennies 脿 travers divers labels underground, a ciment茅 la r茅putation de Bad Sector en tant que projet culte, repoussant constamment les limites entre le bruit industriel, la musique 茅lectronique minimale et l'ambient 茅vocateur et cin茅matographique, prouvant que une profondeur 茅motionnelle authentique peut 锚tre tir茅e des formes 茅lectroniques les plus abstraites et les plus s茅v猫res.
