📢 COSMOS - II [Theme]
🞧 The theme of "extraterrestrials" provides electronic music composers with a captivating opportunity to explore futuristic, mysterious sounds that evoke the unknown. Extraterrestrial Sounds: Composers use unique and unexplored electronic sounds to represent alien elements, evoking the idea of the unknown and the mysterious. Galactic Rhythms: The integration of pulsating electronic rhythms can represent the energy and life of extraterrestrial beings, evoking cosmic rhythms and galactic movements. Extraterrestrial Voices: The use of synthetic voices or modified vocal sounds can create an extraterrestrial atmosphere by suggesting languages or communications from non-terrestrial intelligences. Sci-Fi Effects: Integrating futuristic sound effects and advanced technology noises can evoke extraterrestrial environments, spacecraft, or science fiction scenarios. Ethereal Space Ambiences: Creating ethereal soundscapes filled with spatial reverberations and atmospheric textures can transport the listener to imaginary extraterrestrial worlds. Alien Narrative Music: Some composers use electronic music to tell stories about extraterrestrials, whether it's peaceful encounters, interstellar exploration, or cosmic intrigues. Cosmic Harmonies: Harmonies and chord progressions can evoke the idea of cosmic harmony, representing perhaps the musicality of a hypothetical extraterrestrial civilization. Unique Electronic Instruments: Some artists explore specific electronic instruments or sound synthesis techniques to create sounds that evoke advanced extraterrestrial technology. Advanced Spatial Mixing: The use of advanced spatial mixing techniques can create a three-dimensional sound experience, immersing the listener in extraterrestrial environments. In summary, the theme of "extraterrestrials" in electronic music provides composers with a unique sonic palette to explore the imagination related to the existence of life beyond our planet. This leads to the creation of captivating and immersive music that transcends the boundaries of our earthly reality.
🞧 La thématique de "l'infinité de l'espace" offre aux compositeurs de musique électronique une occasion d'explorer des sons vastes, expansifs et évocateurs de l'incommensurable étendue de l'univers. Nappes Atmosphériques : Les compositeurs utilisent des nappes sonores atmosphériques pour créer une sensation d'immensité et d'infini, évoquant la vaste étendue de l'espace cosmique. Pulsations Cosmiques : L'intégration de pulsations électroniques peut représenter les pulsations cosmiques, évoquant le battement rythmique de l'univers en perpétuel mouvement. Sons Stellaires : L'utilisation de sons stellaires, tels que des échos lointains, des tonalités scintillantes ou des bruits célestes, peut évoquer la diversité sonore de l'espace infini. Rythmes Orbitaux : Certains compositeurs créent des rythmes qui évoquent les orbites planétaires et les mouvements célestes, ajoutant une dimension rythmique aux vastes paysages sonores. Exploration de l'Inconnu : La musique électronique peut être utilisée pour exprimer l'idée d'exploration de l'inconnu, évoquant le mystère des régions inexplorées de l'espace. Harmonies Éthérées : Les harmonies et les progressions d'accords peuvent refléter l'aspect éthéré de l'infini, créant des structures sonores qui s'étirent et se déploient comme l'univers lui-même. Effets Spatiaux : L'utilisation d'effets sonores spatiaux, tels que des panoramiques, des déplacements sonores, ou des échos stellaires, peut renforcer l'immersion dans la vastitude spatiale. Narration Cosmique : Certains compositeurs utilisent la musique électronique pour raconter des histoires cosmiques, illustrant peut-être des voyages interstellaires, des phénomènes astronomiques, ou des explorations galactiques. Mixage Immersif : Le mixage immersif est utilisé pour créer une expérience sonore qui enveloppe l'auditeur, simulant la tridimensionalité de l'espace infini. Sonorités Futuristes : L'exploration de sonorités futuristes et expérimentales peut représenter des concepts avancés liés à la compréhension de l'infini et de l'univers. En résumé, la thématique de "l'infinité de l'espace" dans la musique électronique offre aux compositeurs un vaste terrain sonore pour exprimer la grandeur, la mystique et la beauté sans fin de l'univers. Cela conduit à la création d'une musique immersive qui transcende les frontières de notre compréhension et nous transporte vers des horizons sonores infinis.
│ PLAYLIST │
NASA |
Black Hole 'Sound'
In The Perseus Galaxy Cluster |
00:00:25 |
GUSTAV HOLST /
LONDON SYMPHONY ORCHESTRA |
Neptune, The Mystic |
00:00:59 |
RICHARD STRAUSS / BERLIN PHILHARMONIC ORCHESTRA |
Prelude
[Sonnenaufgang] |
00:09:03 |
Fog Constellation
[Approaching] |
00:10:44 |
|
La Chasse Aux Météores |
00:19:22 |
|
The Cosmos |
00:26:13 |
|
EDWARD ARTEMIEV +
STANISLAV KREITCHI |
Music From The
Motion Picture ''Cosmos'' |
00:31:21 |
MARTIN SLAVIN |
Space Adventure Pt.
2 [From 'The Tenth Planet'] |
00:43:35 |
DUDLEY SIMPSON |
Frontier In Space
Episode 1 |
00:44:57 |
TOM DISSEVELT + KID
BALTAN |
The Visitor From
Inner Space |
00:46:44 |
LOUIS + BEBE BARRON |
Forbidden Planet
[Main Title] |
00:49:54 |
OTTO LUENING |
Fantasy In Space |
00:52:16 |
RAYMOND SCOTT |
Space Mystery
[Montage] |
00:54:11 |
Star Wars - Main
Theme |
00:59:23 |
|
Spacelab |
01:02:29 |
|
SPACE |
Magic Fly [Remix] |
01:07:57 |
One Night In Space |
01:11:51 |
|
Constellation
Andromeda |
01:18:40 |
|
HIGHER INTELLIGENCE
AGENCY + PETE NAMLOOK |
Space Interceptors |
01:42:32 |
Atmospheric Entry |
01:56:23 |
|
Main Title -
Infinite Space |
01:58:04 |
|
Origins [Arrival] |
02:05:37 |
|
ARECIBO |
M87: The Four Second
Timing Discrepency |
02:10:00 |
LAGOWSKI PRESENTS
LEGION |
Komarov |
02:21:18 |
NASA |
Apollo 13: Houston,
We've Had A Problem |
02:28:33 |
│ VIDEO │
Comments
Post a Comment