๐ข COSMOS - II [Theme #246]
๐ง The theme of "extraterrestrials" provides electronic music composers with a captivating opportunity to explore futuristic, mysterious sounds that evoke the unknown. Extraterrestrial Sounds: Composers use unique and unexplored electronic sounds to represent alien elements, evoking the idea of the unknown and the mysterious. Galactic Rhythms: The integration of pulsating electronic rhythms can represent the energy and life of extraterrestrial beings, evoking cosmic rhythms and galactic movements. Extraterrestrial Voices: The use of synthetic voices or modified vocal sounds can create an extraterrestrial atmosphere by suggesting languages or communications from non-terrestrial intelligences. Sci-Fi Effects: Integrating futuristic sound effects and advanced technology noises can evoke extraterrestrial environments, spacecraft, or science fiction scenarios. Ethereal Space Ambiences: Creating ethereal soundscapes filled with spatial reverberations and atmospheric textures can transport the listener to imaginary extraterrestrial worlds. Alien Narrative Music: Some composers use electronic music to tell stories about extraterrestrials, whether it's peaceful encounters, interstellar exploration, or cosmic intrigues. Cosmic Harmonies: Harmonies and chord progressions can evoke the idea of cosmic harmony, representing perhaps the musicality of a hypothetical extraterrestrial civilization. Unique Electronic Instruments: Some artists explore specific electronic instruments or sound synthesis techniques to create sounds that evoke advanced extraterrestrial technology. Advanced Spatial Mixing: The use of advanced spatial mixing techniques can create a three-dimensional sound experience, immersing the listener in extraterrestrial environments. In summary, the theme of "extraterrestrials" in electronic music provides composers with a unique sonic palette to explore the imagination related to the existence of life beyond our planet. This leads to the creation of captivating and immersive music that transcends the boundaries of our earthly reality.
๐ง La thรฉmatique de "l'infinitรฉ de l'espace" offre aux compositeurs de musique รฉlectronique une occasion d'explorer des sons vastes, expansifs et รฉvocateurs de l'incommensurable รฉtendue de l'univers. Nappes Atmosphรฉriques : Les compositeurs utilisent des nappes sonores atmosphรฉriques pour crรฉer une sensation d'immensitรฉ et d'infini, รฉvoquant la vaste รฉtendue de l'espace cosmique. Pulsations Cosmiques : L'intรฉgration de pulsations รฉlectroniques peut reprรฉsenter les pulsations cosmiques, รฉvoquant le battement rythmique de l'univers en perpรฉtuel mouvement. Sons Stellaires : L'utilisation de sons stellaires, tels que des รฉchos lointains, des tonalitรฉs scintillantes ou des bruits cรฉlestes, peut รฉvoquer la diversitรฉ sonore de l'espace infini. Rythmes Orbitaux : Certains compositeurs crรฉent des rythmes qui รฉvoquent les orbites planรฉtaires et les mouvements cรฉlestes, ajoutant une dimension rythmique aux vastes paysages sonores. Exploration de l'Inconnu : La musique รฉlectronique peut รชtre utilisรฉe pour exprimer l'idรฉe d'exploration de l'inconnu, รฉvoquant le mystรจre des rรฉgions inexplorรฉes de l'espace. Harmonies รthรฉrรฉes : Les harmonies et les progressions d'accords peuvent reflรฉter l'aspect รฉthรฉrรฉ de l'infini, crรฉant des structures sonores qui s'รฉtirent et se dรฉploient comme l'univers lui-mรชme. Effets Spatiaux : L'utilisation d'effets sonores spatiaux, tels que des panoramiques, des dรฉplacements sonores, ou des รฉchos stellaires, peut renforcer l'immersion dans la vastitude spatiale. Narration Cosmique : Certains compositeurs utilisent la musique รฉlectronique pour raconter des histoires cosmiques, illustrant peut-รชtre des voyages interstellaires, des phรฉnomรจnes astronomiques, ou des explorations galactiques. Mixage Immersif : Le mixage immersif est utilisรฉ pour crรฉer une expรฉrience sonore qui enveloppe l'auditeur, simulant la tridimensionalitรฉ de l'espace infini. Sonoritรฉs Futuristes : L'exploration de sonoritรฉs futuristes et expรฉrimentales peut reprรฉsenter des concepts avancรฉs liรฉs ร la comprรฉhension de l'infini et de l'univers. En rรฉsumรฉ, la thรฉmatique de "l'infinitรฉ de l'espace" dans la musique รฉlectronique offre aux compositeurs un vaste terrain sonore pour exprimer la grandeur, la mystique et la beautรฉ sans fin de l'univers. Cela conduit ร la crรฉation d'une musique immersive qui transcende les frontiรจres de notre comprรฉhension et nous transporte vers des horizons sonores infinis.
│ PLAYLIST │
NASA |
Black Hole 'Sound'
In The Perseus Galaxy Cluster |
00:00:25 |
GUSTAV HOLST /
LONDON SYMPHONY ORCHESTRA |
Neptune, The Mystic |
00:00:59 |
RICHARD STRAUSS / BERLIN PHILHARMONIC ORCHESTRA |
Prelude
[Sonnenaufgang] |
00:09:03 |
Fog Constellation
[Approaching] |
00:10:44 |
|
La Chasse Aux Météores |
00:19:22 |
|
The Cosmos |
00:26:13 |
|
EDWARD ARTEMIEV +
STANISLAV KREITCHI |
Music From The
Motion Picture ''Cosmos'' |
00:31:21 |
MARTIN SLAVIN |
Space Adventure Pt.
2 [From 'The Tenth Planet'] |
00:43:35 |
DUDLEY SIMPSON |
Frontier In Space
Episode 1 |
00:44:57 |
TOM DISSEVELT + KID
BALTAN |
The Visitor From
Inner Space |
00:46:44 |
LOUIS + BEBE BARRON |
Forbidden Planet
[Main Title] |
00:49:54 |
OTTO LUENING |
Fantasy In Space |
00:52:16 |
RAYMOND SCOTT |
Space Mystery
[Montage] |
00:54:11 |
Star Wars - Main
Theme |
00:59:23 |
|
Spacelab |
01:02:29 |
|
SPACE |
Magic Fly [Remix] |
01:07:57 |
One Night In Space |
01:11:51 |
|
Constellation
Andromeda |
01:18:40 |
|
HIGHER INTELLIGENCE
AGENCY + PETE NAMLOOK |
Space Interceptors |
01:42:32 |
Atmospheric Entry |
01:56:23 |
|
Main Title -
Infinite Space |
01:58:04 |
|
Origins [Arrival] |
02:05:37 |
|
ARECIBO |
M87: The Four Second
Timing Discrepency |
02:10:00 |
LAGOWSKI PRESENTS
LEGION |
Komarov |
02:21:18 |
NASA |
Apollo 13: Houston,
We've Had A Problem |
02:28:33 |
│ VIDEO │
Comments
Post a Comment