🚀 FUMIO MIYASHITA [New Age]

© BIWA

  

  1. FUMIO MIYASHITANachi WaterfallsWaterfalls Symphony00:00:25
  2. FUMIO MIYASHITAHaleakalaThe Healing Rain Forest : Wood00:09:43
  3. FUMIO MIYASHITAIwato Hiraki天宇受売之命舞00:17:04
  4. ROBERT RICHAnchorless On Quiet TideVestiges00:25:22
  5. FRITZ MAYRGong Meditation Part 3Gong Meditation00:41:23
  6. TAKASHI KOKUBOHibiki (Echo)Barcelona (Gaudi's Dream)01:04:32
  7. OKANO REIKO + YUMEMAKURA BAKU + REIGAKUSYAAsukai [Saibara]Music For Onmyo-Ji01:25:08
  8. FUMIO MIYASHITAHimalayaThe Healing Rain Forest: Meditation / Land01:29:40
  9. FUMIO MIYASHITA➤Moonlight➤Healing➤01:49:10


The late Fumio Miyashita stands as a remarkably prolific but often unheralded pioneer whose eclectic career serves as a crucial bridge between Japanese psychedelic rock, cosmic electronic sounds, and the profound world of therapeutic New Age and Ambient music. Miyashita first gained recognition in the mid-1970s as a founding member and driving creative force behind the pioneering progressive/space rock groups Far Out and the internationally famous Far East Family Band, whose albums, notably Nipponjin and The Cave Down To The Earth, were even mixed by legendary electronic musician Klaus Schulze, an association that introduced Miyashita to the boundless possibilities of synthesizers and helped pave his later electronic path. Following the breakup of the band, Miyashita transitioned fully into solo electronic composition, a move that coincided with his personal journey into acupuncture and music therapy after studying in Los Angeles, which fundamentally redefined his artistic raison d'être from rock theatrics to emotional healing. This new focus led him to become a key figure in Japan's burgeoning Kankyō Ongaku (environmental music) movement of the 1980s, creating gentle, sprawling electronic tapestries specifically designed for relaxation, meditation, and sleep, in sharp contrast to the dance-floor-focused electronic music emerging globally. His colossal solo discography, reportedly exceeding one hundred albums, often released through his own Biwa Records and blending soft synthesizer textures with traditional Japanese instruments like the bamboo flute, established a unique, distinctly Japanese voice in the New Age sphere, achieving significant commercial success in his home country. While initially lesser known in the West, tracks like "See The Light" have experienced a well-deserved rediscovery through modern ambient compilations, solidifying Miyashita's legacy as an electronic visionary who masterfully channeled the space-rock legacy of his youth into a soothing, deeply introspective form of electronic healing music, confirming his essential contribution to the global ambient and wellness music canon.ave earned him recognition as a pioneer of ambient and space music.

✚ Le défunt Fumio Miyashita se révèle être un pionnier remarquablement prolifique mais souvent méconnu dont la carrière éclectique sert de pont crucial entre le rock psychédélique japonais, les sons électroniques cosmiques et le monde profond de la musique New Age et Ambient thérapeutique. Miyashita a d'abord été reconnu au milieu des années 1970 en tant que membre fondateur et force créative motrice des groupes pionniers de rock progressif/spatial Far Out et du célèbre Far East Family Band, dont les albums, notamment Nipponjin et The Cave Down To The Earth, furent même mixés par le légendaire musicien électronique Klaus Schulze, une association qui initia Miyashita aux possibilités illimitées des synthétiseurs et ouvrit la voie à son parcours électronique ultérieur. Après la dissolution du groupe, Miyashita a effectué une transition complète vers la composition électronique en solo, un mouvement qui a coïncidé avec son cheminement personnel dans l'acupuncture et la musicothérapie après avoir étudié à Los Angeles, redéfinissant fondamentalement sa raison d'être artistique, passant du théâtre rock à la guérison émotionnelle. Cette nouvelle orientation l'a conduit à devenir une figure clé du mouvement japonais naissant Kankyō Ongaku (musique environnementale) des années 1980, créant des tapisseries électroniques douces et étendues, spécifiquement conçues pour la relaxation, la méditation et le sommeil, contrastant fortement avec la musique électronique axée sur les pistes de danse qui émergeait à l'échelle mondiale. Sa discographie solo colossale, dépassant apparemment la centaine d'albums, souvent publiés via son propre label Biwa Records et mêlant de douces textures de synthétiseur à des instruments traditionnels japonais comme la flûte de bambou, a établi une voix unique, distinctement japonaise, dans la sphère New Age, rencontrant un succès commercial significatif dans son pays natal. Bien que moins connu en Occident au départ, des titres comme « See The Light » ont connu une redécouverte bien méritée grâce aux compilations ambient modernes, consolidant l'héritage de Miyashita en tant que visionnaire électronique qui a magistralement canalisé l'héritage space-rock de sa jeunesse vers une forme apaisante et profondément introspective de musique électronique de guérison, confirmant sa contribution essentielle au canon mondial de la musique ambient et du bien-être.

   

 

Comments

✚ POPULAR POST