馃摙 WAR [Theme]
│ LISTEN │
馃灖 The
theme of "war" in the electronic music scene has been explored in
various ways by artists who have used electronic music as a means of creative
and sometimes political expression. Tense Soundscapes: Some electronic artists
create tense sonic atmospheres, using oppressive atmospheric pads, simulated
battle sound effects, and intensified rhythms to evoke the climate of tension
associated with war. Martial Rhythms: The use of electronic martial rhythms, often
associated with heavy percussion, can evoke images of military marches, adding
a rhythmic dimension to the war context. Speech Sampling: Some artists
incorporate samples of political figures' speeches or war-related news reports,
adding a narrative and documentary dimension to their music. Exploration of
Conflicts: Some electronic albums or compositions specifically explore
historical or current conflicts, offering artistic reflections on events
related to war. Use of War Sounds: Some artists incorporate sounds directly
related to war, such as explosions, gunfire, or combat noises, creating a sonic
immersion into the war context. Political Engagement: Some electronic artists
use their music as a means to express political and social opinions on war, addressing
issues such as peace, justice, and the human consequences of conflicts. Cinematic
Themes: Some artists draw inspiration from film music to create electronic
compositions that evoke cinematic atmospheres related to war. Emotional
Exploration: Some artists approach war from an emotional perspective, exploring
pain, loss, and resilience through emotional electronic compositions. Reflection
on Post-War: Some artists explore the consequences of war, focusing on the
post-conflict period, reconstruction, and humanitarian aspects. Sound
Innovation: Some electronic artists use innovative sound techniques to
represent the technology and innovation often associated with war, creating
avant-garde compositions. It's important to emphasize that the way war is approached
in electronic music can vary significantly from one artist to another. Some
take a more abstract approach, while others choose a more direct representation
of the realities of war. This diversity reflects the ability of electronic
music to express a wide range of emotions and reflections on complex subjects.
馃灖 La th茅matique de "la guerre" dans la sc猫ne musicale 茅lectronique a 茅t茅 explor茅e de diverses mani猫res par des artistes qui ont utilis茅 la musique 茅lectronique comme moyen d'expression cr茅ative et parfois politique. Ambiances Tensionnelles : Certains artistes 茅lectroniques cr茅ent des ambiances sonores tendues, utilisant des nappes atmosph茅riques oppressantes, des effets sonores de bataille simul茅s et des rythmes intensifi茅s pour 茅voquer le climat de tension li茅 脿 la guerre. Rythmes Martiaux : L'utilisation de rythmes martiaux 茅lectroniques, souvent associ茅s 脿 des percussions lourdes, peut 茅voquer des images de marche militaire, ajoutant une dimension rythmique au contexte de la guerre. 脡chantillonnage de Discours : Certains artistes int猫grent des 茅chantillons de discours de personnalit茅s politiques ou de reportages li茅s 脿 la guerre, ajoutant une dimension narrative et documentaire 脿 leur musique. Exploration des Conflits : Certains albums ou compositions 茅lectroniques explorent sp茅cifiquement des conflits historiques ou actuels, offrant une r茅flexion artistique sur les 茅v茅nements li茅s 脿 la guerre. Utilisation de Sons de Guerre : Certains artistes incorporent des sons directement li茅s 脿 la guerre, tels que des explosions, des tirs, ou des bruits de combat, cr茅ant une immersion sonore dans le contexte guerrier. Engagement Politique : Certains artistes 茅lectroniques utilisent leur musique comme moyen d'exprimer des opinions politiques et sociales sur la guerre, abordant des questions telles que la paix, la justice et les cons茅quences humaines des conflits. Th猫mes Cin茅matographiques : Certains artistes s'inspirent de la musique de film pour cr茅er des compositions 茅lectroniques qui 茅voquent des atmosph猫res cin茅matographiques li茅es 脿 la guerre. Exploration 脡motionnelle : Certains artistes abordent la guerre du point de vue 茅motionnel, explorant la douleur, la perte et la r茅silience 脿 travers des compositions 茅lectroniques 茅motionnelles. R茅flexion sur la Post-Guerre : Certains artistes explorent les cons茅quences de la guerre, en se concentrant sur la p茅riode post-conflit, la reconstruction, et les aspects humanitaires. Innovation Sonore : Certains artistes 茅lectroniques utilisent des techniques sonores novatrices pour repr茅senter la technologie et l'innovation souvent associ茅es 脿 la guerre, cr茅ant ainsi des compositions avant-gardistes. Il est important de souligner que la mani猫re dont la guerre est abord茅e dans la musique 茅lectronique peut varier consid茅rablement d'un artiste 脿 l'autre. Certains adoptent une approche plus abstraite, tandis que d'autres choisissent une repr茅sentation plus directe des r茅alit茅s de la guerre. Cette diversit茅 refl猫te la capacit茅 de la musique 茅lectronique 脿 exprimer une gamme 茅tendue d'茅motions et de r茅flexions sur des sujets complexes.
│ PLAYLIST │
|
BUNUN PEOPLE (TAIWAN) |
Chant De Victoire Des Chasseurs De T锚tes |
00:00:25 |
|
LAIBACH |
War [Ultraviolence
Meets Hitman Mix] |
00:02:12 |
|
:WUMPSCUT: |
War [Remaster
2017] |
00:08:31 |
|
AGHAST VIEW |
Collateral
Effects Of Chemical War |
00:13:13 |
|
ROTERSAND |
War On Error
[Extended] |
00:16:40 |
|
FRONT 242 |
Commando Mix |
00:21:38 |
|
TERROR
AGAINST TERROR |
By Any Means
Necessary [Pop Shit
Mix] |
00:31:08 |
|
GABI DELGADO
|
Friede Den
H眉tten Krieg Den Pal盲sten |
00:39:33 |
|
SIGNAL AOUT
42 |
Submarine
Dance |
00:43:35 |
|
KLAUS
DOLDINGER |
Dass Boot - Konvoi
II |
00:50:00 |
|
HANS ZIMMER |
Supermarine |
00:54:30 |
|
LISA GERRARD + MARCELLO DE FRANCISCI |
War Machine |
01:02:33 |
|
TRENT REZNOR
+ ATTICUS ROSS |
What Comes
Back |
01:04:28 |
|
FOLKSTORM |
This Is War |
01:12:04 |
|
SOLDNERGEIST |
Flesh &
Blood, Body Collapse, German
Assault Troops 2, Fremde Schrift |
01:18:26 |
|
1914 |
Verdun |
01:40:22 |
|
EINST脺RZENDE
NEUBAUTEN |
Der 1.
Weltkrieg [Percussion
Version] |
01:45:47 |
|
LES JOYAUX DE LA PRINCESSE |
Terrorisme Islamique |
01:59:01 |
|
DAWN PROJEKT
|
Tragedy |
02:09:43 |
|
JAMES
WHITEHEAD |
Air Attack
Over Kabul Airfield |
02:18:37 |
|
JOHN
WILLIAMS |
The Imperial
March |
02:22:55 |
|
GUSTAV HOLST |
Mars, The
Bringer Of War |
02:26:08 |
|
PATRICIA DALLIO |
Champs De Mars - Part 2 |
02:33:49 |
|
RYUICHI
SAKAMOTO |
War And
Revolution |
02:37:16 |
|
LE GENERAL DE GAULLE |
L'appel Du 18 Juin Depuis Londres |
02:53:07 |

Comments
Post a Comment