💀 HIJOKAIDAN 非常階段 [Noise #275]


  1. HIJOKAIDANImprovisationShumatsu Shorijo00:00:25
  2. HIJOKAIDAN + AKIRA SAKATAUroboros In A Klein BottleMade In Studio00:12:32
  3. HIJOKAIDANNo HarmUnlimited Edition00:17:29
  4. SUTCLIFFE JUGEND + JUNKOThroat RipperSans Palatine Uvula00:32:46
  5. BIS KAIDANIdolBIS階段00:36:00
  6. BUSRATCH08/02/03.2/2Split Series #0100:39:50
  7. AIRWAYLive At The Gramercy Theatre, New York (2009)Split00:44:46
  8. MIKAMI KANUntitled 4三上階段01:11:23
  9. HIJOKAIDANBad Character, But Great SoundsViva Angel01:22:04
  10. HIJOKAIDANWhat A Nuisance!Noise From Trading Cards00:00:25


Hijokaidan is a Japanese noise music group formed in the late 1970s. The name "Hijokaidan" translates to "Emergency Stairway." The group is known for its chaotic and intense live performances, often involving unconventional instruments, screaming vocals, and extreme sonic experimentation. Hijokaidan was founded by Jojo Hiroshige, who remains the central figure in the group. The early lineup included other members like Junko and Toshiji Mikawa. They gained prominence in the Japanese noise scene during the late 1970s and early 1980s. The group's music is characterized by its aggressive and abrasive sound, challenging traditional notions of musical structure. They are considered pioneers of the noise genre and have influenced many experimental and noise musicians globally.

 

Hijokaidan est un groupe japonais de musique noise formé à la fin des années 1970. Le nom "Hijokaidan" se traduit par "Escalier d'urgence". Le groupe est connu pour ses performances live chaotiques et intenses, impliquant souvent des instruments non conventionnels, des vocaux hurlants et une expérimentation sonore extrême. Hijokaidan a été fondé par Jojo Hiroshige, qui reste la figure centrale du groupe. La formation initiale comprenait d'autres membres tels que Junko et Toshiji Mikawa. Ils ont gagné en notoriété dans la scène noise japonaise à la fin des années 1970 et au début des années 1980. La musique du groupe se caractérise par un son agressif et abrasif, remettant en question les notions traditionnelles de structure musicale. Ils sont considérés comme des pionniers du genre noise et ont influencé de nombreux musiciens expérimentaux et de noise à l'échelle mondiale.


 

Comments

Popular Posts