🎧 MORTON SUBOTNICK [Experimental #284]

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  1. MORTON SUBOTNICKSidewinder (Part II)Sidewinder00:00:25
  2. MORTON SUBOTNICKConclusionUntil Spring00:14:30
  3. MORTON SUBOTNICKSilver Apples Of The Moon (Part I)Silver Apples Of The Moon / The Wild Bull00:28:25
  4. JOHN PRESTONThe Physical Characteristics Of Musical Sounds The Sounds And Music Of The RCA Electronic Music Synthesizer - The Synthesis Of MusicMusic For A Retro-Future (V/A)00:39:28
  5. LIEUTENANT CARAMELEt La RoseEarly Tape Works00:46:40
  6. KID BALTRANThe Ray MakersElectrosoniks - Electronic Music (V/A)01:01:26
  7. ANN MCMILLANAmber '75Gateway Summer Sound. Abstracted Animal And Other Sounds01:08:50
  8. EVE ABOULKHEIR  22/12/2017 Guilin Synthetic Daydream22/12/2017 Guilin Synthetic Daydream /  How To Avoid Ants01:20:26
  9. MORTON SUBOTNICKGesturesVolume 1 Electronic Works01:39:51
  10. MORTON SUBOTNICKAscent Into AirAscent Into Air  A Fluttering Of Wings01:55:50 

  

✚ Morton Subotnick is an American composer, electronic music pioneer, and educator. Born on April 14, 1933, in Los Angeles, California, Subotnick is best known for his groundbreaking work in the field of electronic music, particularly for his role in the development of analog synthesizers and computer music. Subotnick studied composition at the University of California, Los Angeles (UCLA), and later at Mills College in Oakland, California, where he worked with composers such as Darius Milhaud and Leon Kirchner. He became fascinated with the possibilities of electronic music in the 1960s, experimenting with new technologies and techniques to create innovative compositions. One of Subotnick's most famous works is the album "Silver Apples of the Moon" (1967), which was the first electronic music album commissioned by a record company, Nonesuch Records. This groundbreaking album, created using the Buchla synthesizer, showcased Subotnick's pioneering approach to electronic sound manipulation and composition. Subotnick continued to push the boundaries of electronic music throughout his career, exploring new technologies and collaborating with artists from various disciplines. The San Francisco Tape Music Center (SFTMC) was a pioneering institution in the development of electronic music and avant-garde sound experimentation. Established in 1962 by composers Morton Subotnick, Ramon Sender, and Pauline Oliveros, along with technician Bill Maginnis, the Tape Music Center served as a hub for artists exploring the possibilities of tape manipulation, electronic composition, and multimedia performance.

✚ Morton Subotnick est un compositeur, pionnier de la musique électronique et éducateur américain. Né le 14 avril 1933 à Los Angeles, en Californie, Subotnick est surtout connu pour son travail novateur dans le domaine de la musique électronique, en particulier pour son rôle dans le développement des synthétiseurs analogiques et de la musique informatique. Subotnick a étudié la composition à l'Université de Californie à Los Angeles (UCLA), puis au Mills College à Oakland, en Californie, où il a travaillé avec des compositeurs tels que Darius Milhaud et Leon Kirchner. Il s'est passionné pour les possibilités de la musique électronique dans les années 1960, expérimentant avec de nouvelles technologies et techniques pour créer des compositions novatrices. L'une des œuvres les plus célèbres de Subotnick est l'album "Silver Apples of the Moon" (1967), le premier album de musique électronique commandé par une maison de disques, Nonesuch Records. Cet album révolutionnaire, créé à l'aide du synthétiseur Buchla, a mis en valeur l'approche pionnière de Subotnick en matière de manipulation sonore électronique et de composition. Subotnick a continué à repousser les limites de la musique électronique tout au long de sa carrière, explorant de nouvelles technologies et collaborant avec des artistes de diverses disciplines. Le Tape Music Center (SFTMC) était une institution pionnière dans le développement de la musique électronique et de l'expérimentation sonore avant-gardiste. Fondé en 1962 par les compositeurs Morton Subotnick, Ramon Sender et Pauline Oliveros, ainsi que le technicien Bill Maginnis, le Tape Music Center a servi de centre névralgique pour les artistes explorant les possibilités de manipulation de bandes, de composition électronique et de performances multimédias.


 


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